De laatste halte ..

Hier ben ik dan weer, klaar om mijn laatste blogbericht te schrijven voor dat ik afstap van deze “blogger” trein.
Vandaag zal ik het hebben over mijn ervaring dat ik het opgedaan op het Creativity World Forum.

Als aller eerste wil ik melden dat de organisatie van het CWF2014 het echt goed heeft gedaan! Alles was heel goed georganiseerd, het decor was heel mooi en het personeel was super vriendelijk. Al deze aspecten samen maken het tot nog een grotere unieke ervaring.

Hieronder zal ik de twee dagen in het kort vertellen vanuit mijn perspectief.

Dag één

Woensdagochtend 5 november 2014, om 7u30 stond ik al klaar om mijn trein te pakken naar het Centraal Station van Antwerpen. Hiervan pakte ik dan de trein richting Kortrijk. “Wat een lange rit ” dacht ik bij mezelf, en dat was het ook. Maar het ging veel sneller voorbij dan verwacht. Voor dat ik het wist was ik al aangekomen in Kortrijk, klaar om richting het Creativity World Forum te trekken. Eenmaal aangekomen kwam ik mijn klasgenoten tegen en trokken we het gebouw binnen. Het was echt mooi en creatief ingericht. Bij de ingang stonden er verschillende lampen op de grond om het een huiselijk gevoel te geven. En dat deed het ook, want als je verder naar binnen ging was er ook nog steeds dezelfde huiselijke sfeer.

Toen de show ging beginnen mochten we ons plaatsnemen op één van honderden stoelen dat voor het grote, mooie podium stonden. Boven het podium hingen verschillende schermen, waarop later de sprekers geprojecteerd werden.

DSCN3519

Tijdens de middagpauze was er eten en drinken voorzien voor iedereen, voor meer dan duizend man. Hierna ging de show gewoon verder, met nog enkele pauzes tussen, tot 18 uur. Naast de optredens van de sprekers waren er ook verschillende andere dingen dat je kon doen. Zo was er ook een kleine boekenshop, een photobooth en de nieuwste elektrische wagen van tesla.

Dag twee

Donderdag 06 november 2014, met geluk kon ik perfect in Kortrijk geraken. Want door de staking dat zich in Brussel plaatsvond, reden ook de bussen niet in Kortrijk. Maar het CWF had een eigen bus ingeschakeld dat speciaal van het station naar de xpo reed.

Eenmaal aangekomen, konden we genieten van een lekker ontbijtje. Koffiekoeken met een kopje koffie. Na dat de eerste sprekers waren geweest, was het weer tijd voor middagpauze. Er was weer eten voorzien voor al de personen dat aanwezig waren, alleen was het eten op donderdag voor mij persoonlijk minder dan de dag ervoor.

Persoonlijk vond ik de sprekers van woensdag beter dan de sprekers dat er op donderdag waren. Op het einde van de dag was er ook een afsluitingsconcert van Goose.
Hierna was het weer tijd om naar huis te gaan. We hebben bijna een uur moeten wachten op de bus naar het station, door de stakingen reden er verschillende bussen nog steeds niet. Eenmaal aangekomen aan het station moesten we daar nog eens wachten op de trein.

Het was een hele leuke, leerrijke en interessante ervaring. Ik vind het persoonlijk heel knap wat iedereen daar heeft gepresteerd. Zowel de sprekers, als de organisatoren. Het is zeker een ervaring geweest dat ik nog eens zou willen meemaken!

DSCN3527

Ik zou iedereen willen bedanken, die ervoor hebben gezorgd dat we voor een veel goedkopere prijs naar dit fantastische evenement konden gaan.

Plaats een reactie